Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Surhowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.dpssurhow.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Domu Pomocy Społecznej w Surhowie - mogą skorzystać z pomocy pracowników Domu. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza przed planowaną wizytą.

Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby  niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).

Jak korzystać z pomocy tłumacza języka migowego w Domu Pomocy Społecznej w Surhowie?

Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej (przynajmniej trzy dni wcześniej) zgłosić zamiar skorzystania z tłumacza.

Należy wskazać metodę komunikowania się.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Marcin Chytrosz

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

1. Budynek główny - Pałac Do budynku prowadza trzy wejścia: wejście główne (chwilowo nieczynne), dwa wejścia boczne. Wszystkie wejścia posiadają bariery architektoniczne - schody 2. Budynek mieszkalno - rehabilitacyjny Do budynku prowadzą dwa wejścia całkowicie pozbawione barier architektonicznych, dostosowane dla osób niepełnosprawnych 3. Budynek mieszkalny Do budynku prowadzi jedno wejście, pozbawione barier architektonicznych 4. Budynek gospodarczo - mieszkalny Do budynku prowadzą trzy wejścia. dwa wejście do pomieszczeń na parterze i jedno wejście bezpośrednio na pierwsze piętro. Wejścia są z barierą architektoniczną -schody

Dostosowanie korytarzy

1. Budynek główny - Pałac Korytarz na parterze dostosowany dla osób niepełnosprawnych Korytarz na pierwszym piętrze - brak dostosowań 2. Budynek mieszkalno - rehabilitacyjny Korytarz dostosowany dla osób niepełnosprawnych 3. Budynek mieszkalny Korytarz dostosowany dla osób niepełnosprawnych 4. Budynek gospodarczo - mieszkalny Brak dostosowania korytarzy

Dostosowanie schodów

Brak dostosowania

Dostosowanie wind

Brak wind

Dostępność pochylni

Pochylnia znajduje się przy budynku głównym - Pałac od strony tarasu

Dostępność platform

Brak dostępności

Dostosowanie parkingów

Wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Prawo wstępu z psem asystującym

Obowiązuje

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak dostępności

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak dostępności

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak dostępności

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 08:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marcin Chytrosz
Ilość wyświetleń: 1538
16 maja 2022 13:04 (Monika Łukasik) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 marca 2021 13:08 (Monika Łukasik) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 marca 2021 13:07 (Monika Łukasik) - Aktualizacja deklaracji dostepności.